//
Биография в публикациях
В.П.РЫНДЮК

На этой странице собраны газетные вырезки о Валентине Петровне Рындюк. Перечитывая их будто знакомишься с деятельностью преподавателя глазами людей прошедших лет.





23.04.74

НЕЗАБУТНІ ВРАЖЕННЯ

Під час недавніх канікул тридцять старшокласників нашої школи побували на екскурсії в місті-герої Волгограді. Тут зустрілися з бойовою і трудовою славою радянського народу.

В перший день екскурсії учні відвідали пам'ятник-ансамбль героям Сталінградської битви на Мамаєвім кургані. З хвилюванням і гордістю слухали ми розповідь екскурсовода про те, що на кожному його квадратному метрі можна було нарахувати від 500 до 1200 осколків снарядів, що радянські воїни 135 днів вели тут жорстокі бої з фашистськими загарбниками.

Велике враження справили на наших учнів, зокрема, стіни-руїни, де увіковічнено пам'ять про героїв групи сержанта Павлова. Познайомилися з площею Героїв. І ось зайшли до залу воїнської слави. Тут ми поклали живі квіти і хвилиною мовчання вшанували пам'ять героїв. Список їх імен заповнює зал з низу до верху. Над траурними прапорами широка стрічка з написом: «Так, ми були простими смертними, і мало хто з нас залишився живим, але всі ми виконали свій патріотичний обов'язок перед матір'ю-Батьківщиною!».

Перед нами скульптура «Скорбота матері». Мати схилила голову над убитим сином, обличчя якого закрито червоним знаменом.

Піднімаємось на найвищу точку Кургана, де височить центральна скульптура «Батьківщина-Мати» — вінець всього ансамблю. Високо піднявши меч, вона закликає радянських людей бути пильними, примножувати міць і могутність Батьківщини.

Діти із захопленням ознайомилися з містом-героєм. Побували на площі Загиблих бійців, де стоїть пам'ятник захисникам Червоного Царицина, які загинули у боях за Радянську владу в 1918 році і воїнам Сталінградської битви 1942— 1943 років. Тут, біля пам'ятника, кожен день несуть вахту учні-комсомольці Волгограда.

Новоселицькі учні довго стояли біля пам'ятника на інтернаціональній могилі захисників Сталінграда. Тут поховані Герой Радянського Союзу льотчик лейтенант В. Г. Каминщиков, кулеметник гвардії капітан Рубен Ібаррурі, син Долорес Ібаррурі, капітан артилерист X. Ф. Фаттяхутдінов.

Наші екскурсанти побували у планетарії, на Волгоградській ГЕС ім. XX з'їзду КПРС.

Ця екскурсія назавжди залишиться в пам'яті. Учні привезли з Волгограда цікаві матеріали, книги, фотографії, схеми, сувеніри. Все це вони віддали для кімнати бойової слави. Тепер старшокласники проводять бесіди про екскурсію у всіх класах школи.

В. РИНДЮК,
заступник директора по виховній роботі Новоселицької середньої школи № 3.






08.02.75, "Ленінським шляхом"

ЖИВА ЛЕГЕНДА ВЕЛИКОЇ БУДОВИ

Комсомольці Новоселицької середньої школи № 3 прочитали в жовтневому номері журналу «Советы депутатов трудящихся» за минулий рік статтю «Дорога — це життя». Вони довідались, що ще на початку тридцятих років було вирішено прокласти залізницю від Байкала до Амуру. На Транссибірській магістралі появилась нова станція БАМ. Від неї до селища Тинда проклали залізницю, і наприкінці 1940 року сюди прийшов перший поїзд.

Через рік почалася Велика Вітчизняна війна. Будівництво траси було припинено. На початку 1942 року з дільниць БАМ — Тинда зняли 80 кілометрів рейок і перевезли за тисячі кілометрів до фронту, на берег Волги, де саме тоді гриміла велика битва. Тут рейки із Сибіру лягли на полотно фронтової залізниці Сталінград — Саратов. Цією дорогою на фронт ішли ешелони з танками, боєприпасами, поповненням для діючих частин. Потім, аналізуючи причини своєї поразки в битві за Сталінград, німецькі генерали в числі інших причин називали цю рокадну залізницю, яка виросла під вогнем.

Майже тридцять років довелось чекати Байкало-Амурській магістралі свого часу. І ось він прийшов, почалася нова історія великої магістралі.

В Тинді начальником експедиції працює Олександр Олексійович Побожій. Це жива історія БАМу, людина легендарної долі. Він приїхав сюди зовсім юним у 1932 році. Три роки працював у розвідувальних партіях на дільниці Тайшет — Братськ. Там став інженером, згодом будував залізницю БАМ — Тинда, а після того демонтував її і прокладав Волзьку рокаду. Причому найбільш небезпечну ділянку, Сталінградську. «Фашисти бомбили нас з точністю залізничного розкладу, — розповідав Олексикмр Олексійович. — Сім разів на день з перервою на обід. І все-таки ми прокладали дорогу зі швидкістю чотири кілометри на добу. Якби хтось мені сказав про це за рік до сталінградських подій, я б назвав його божевільним».

Ще йшла війна, а Побожій знову на БАМі — прокладає трасу від Комсомольська до Советской Гавані. Тепер Олександр Олексійович на будівництві транссибірської магістралі.

Комсомольці і піонери школи надіслали будівникам БАМу кілька посилок з горіхами і буковинськими яблуками, а О. О. Побожію листа. Вони. повідомляли про те, що читали про нього багато цікавого. Сподіваються, що він надішле листа, розповість про своє життя, працю.

І ось одержали бандероль від Олександра Олексійовича Побожія. А в листі він пише: «Дякую вам за теплого листа і посилки. У нас зараз дуже холодно, ртуть в термометрах опускається до позначки мінус 50 градусів, але розвідувальники і будівники ні на один день не припиняють роботи. БАМ тільки починає будуватися, і я впевнений, що ви також станете учасниками цієї грандіозної будови».

О. О. Побожій вислав багато цікавих фотографій, схему траси на ділянці Тинда—Ургал, газету «Амурский комсомолец». І найцінніше для нас — книгу «Приамурье мое», в якій надрукована його повість «Другий шлях до океану». Комітет комсомолу від імені всіх піонерів і школярів написав другого листа Побожію.

Одержаний матеріал від Олександра Олексійовича старанно вивчається і стає надбанням всіх учнів.

В. РИНДЮК,
заступник директора школи.






26.08.75

Головний напрям

Вчителі нашої школи наполегливо трудяться над вирішенням головної проблеми, яку Генеральний секретар ЦК КПРС товариш Л. І. Брежнєв назвав ключовою в нашій роботі, — проблеми підвищення якості знань учнів. Цьому вони віддають усе багатство своєї душі, прагнуть працювати так, щоб ще з шкільної парти йшли в життя юнаки та дівчата ідейно зрілі, морально стійкі, духовно збагачені, які б добре володіли основами наук. Добре зарекомендували себе в цій справі вчителі М. В. Гніденко, П. Н. Домбровська, М. П. Палаш, Т. І. Хубанова, Л. К. Кордунян, Н. Н. Гончарова, В. І. Юрчишин, П. П. Нечипуренко та інші.

Піднесення навчальної і виховної роботи в школі сприяє підвищенню загального рівня успішності учнів. Так, минулий навчальний рік з 534 школярів більше половини закінчили лише з оцінками «добре» та «відмінно».

Це вже тепер дає можливість правильно вирішувати питання про перехід до загальної середньої освіти. Аналіз роботи школи за останніх три роки свідчить про те, що всі випускники восьмого класу охоплюються різними формами навчання, здобувають середню освіту. Майже 80 процентів продовжують вчитися в загальноосвітній школі, решта вступає до технікумів, училищ.

В Директивах XXIV з'їзду партії по п'ятирічному плану розвитку народного господарства СРСР на 1971 —1975 роки наголошувалось на посиленні роботи по професійній орієнтації учнів з урахуванням нахилів молоді і потреб народного господарства у кваліфікованих кадрах. Цьому приділяємо велику увагу. Цілеспрямована діяльність партійної, комсомольської організацій, всього педколективу якісно позначається на правильному обранні випускниками тих життєвих доріг, на яких вони приносили б суспільству найбільшу користь.

Вже стало доброю традицією упродовж навчального року влаштовувати в школі зустрічі з людьми різних професій, передовиками народного господарства, кращими виробничниками полів і ферм. Заслуговують на увагу традиційні зустрічі з випускниками під девізом «Наша праця — Батьківщині», численні екскурсії на виробничі підприємства, в трудові колективи, а також диспути, наукові конференції, в яких учні із задоволенням беруть участь. Позитивно впливають на подальшу виробничу діяльність випускників тісні зв'язки школи з підприємствами, колективами колгоспів. Тут вони успішно працюють, набувають високої професійної майстерності.

З ініціативи партійної організації вчителі-комуністи побували на деяких підприємствах міста, цікавились роботою колишніх випускників.

Результати виявились відрадними: майже всі ті, хто після закінчення десятирічки залишився в місті, влилися в його трудові колективи.

Вони—чудові виробничники, є прикладом не тільки в роботі, а й у громадському житті, побуті.

Наприклад, Валерій Кокшаров. Працює слюсарем в райоб'єднанні «Сільгосптехніка», член КПРС. Зарекомендував себе добре як раціоналізатор.

Виробничі норми виконує на 115—120 процентів, бере активну участь в громадському житті. Він — член робіткому, організатор спортивно-масової роботи.

Лідія Мазур — помічник майстра маслоцеху. Комуністка, секретар комсомольської організації сирзаводу. Особисту п'ятирічку виконала ще у жовтні 1974 року.

Механіком на заводі залізобетонних виробів працює комуніст Олексій Унгурян. Постійно перевиконує виробничі завдання, чуйна людина, хороший товариш.

Чимало сумлінних людей, колишніх наших випускників, примножують здобутки трудових колективів району, області — хіба всіх перелічиш. Вони є гордістю нашої школи.

Промайнуть останні дні літа, і шкільні коридори, класи знову виповняться дитячими голосами, радісним, веселим сміхом. Розпочнеться напружена трудова пора. До неї ми вже як слід підготувалися. Святково виглядають класні кімнати. Силами вчителів та учнів виготовлено велику кількість роздавального матеріалу, наочних посібників. Придбано два кіноапарати, п'ять фільмоскопів, десять мікроскопів, інші технічні засоби.

За результатами громадського огляду готовності шкіл до нового навчального року майже всі навчальні кабінети визнано одними з найкращих в районі. Високо оцінено також Ленінську кімнату, кімнату бойової слави, музей клубу інтернаціональної дружби, базу для спортивно-масової роботи.

Отже, завершальний рік дев'ятої п'ятирічки є особливим і для нас, вчителів. Він знаменує собою завершення переходу до загальної середньої освіти.

Усвідомлюючи важливість цього заходу, педагогічний колектив Новоселицької середньої школи № 3 зустрічає новий навчальний рік у всеозброєнні, з відрадними успіхами у вихованні підростаючого покоління.

В. РИНДЮК,
секретар партійної організації Новоселицької середньої школи № 3.






27.01.77

Викладач біології Новоселицької середньої школи № 3 комуніст Валентина Петрівна Риндюк прищепила учням любов до свого предмету, до праці. Вони неодноразові учасники і переможці різних олімпіад.

На знімку: В. П. РИНДЮК з учнями в навчальному кабінеті.
Фото О. ГОРДИ.









15.03.80, "Ленінським шляхом"

Атестація вчителів

В нинішньому році завершується атестація вчителів району. За прикладом кельменчан зроблено значний крок у вдосконаленні цього заходу. Районна робоча група по атестації стала практикувати виїзди1 в школи, відвідування уроків вчителів, які мають пройти атестацію, знайомляться з атестаційними матеріалами на місцях, дають керівникам шкіл необхідну допомогу в цьому плані. Все це допомагає більш об'єктивно оцінювати ті чи інші якості вчителів, більш глибоко аналізувати стан виховання та рівня знань учнів, вивчення і впровадження передового досвіду роботи.

Добре поставлена підготовка до атестації в Костичанській СШ (директор В. А. Остаф'єв), Новоселицькїй СШ № 3 (директор М.Г.Деменчук), Несвоянській ВШ (директор Л. Г. Топорець), Балковецькій СШ (директор Ю. А. Саїнчук), Зеленогайській ВШ (директор М. І. Польовий) та Топорівській СШ (директор М. В. Гаврилець).

На черговому засіданні районної робочої групи, яке відбулося нещодавно, було розглянуто матеріали із 10 шкіл для атестації 22 вчителів. Шість вчителів робоча група запропонувала нагородити грамотами Міністерства освіти УРСР, облвно, значком «Відмінник народної освіти УРСР» і присвоїти звання вчителя-методиста.

Серед них вчителька біології Новоселицької СШ № 3 Валентина Петрівна Риндюк. Понад двадцять років Валентина Петрівна віддала улюбленій роботі у— навчанню і вихованню дітей, стала справжнім май. стром педагогічної справи. Досвід її роботи вивчено, узагальнено і розповсюджено серед вчителів області. Характерні риси Валентини Петрівни — скромність, висока ерудиція, вимогливість до себе. В основу своєї роботи вона ставить проблемне навчання, що забезпечує найбільш ефективний шлях для розвитку в учнів активності і інтересу до пізнання.

Валентина Петрівна Риндюк — постійна учасниця районних і обласних педагогічних читань. Тривалий час очолює районне методичне об'єднання вчителів біології, неодноразово обиралась секретарем партійної організації школи.

Районна робоча група дала також високу оцінку готовності до атестації і таких вчителів, як О. П. Серьожкіна (вчителька російської мови і літератури Новоселицької СШ № 3), А. В. Манюк (вчителька української мови і літератури Жилівської ВШ), А. Ф. Перебиковська (вчителька російської мови і літератури Боян-Глинницької ВШ), О І. Палагнюк (вчителька російської мови і літератури Рингацької ВШ) та багатьох інших.

Атестація вчителів позитивно впливає на вдосконалення майстерності кожного з них, допомагає більш предметно організувати узагальнення кращих форм і методів навчання та виховання підростаючого покоління.

Ф. ЧЕБОТАР,
член обласної атестаційної комісії.






23.08.84

Серце, віддане дітям

Предмет, який вона викладає в Новоселицькій середній школі №3, — біологія. Серйозна, вдумлива, скромна і вимоглива до себе, Валентина Петрівна Риндюк належить до тих вчителів, яким властивий свій стиль роботи, своя система, яка забезпечує високу ефективність кожного уроку, навчання і виховання в цілому. В основі її творчого почерку — проблемне навчання, тобто найбільш ефективний шлях забезпечення активно розумової. та пізнавальної діяльності учнів.

Викладаючи програмовий матеріал, вчителька добирає такі проблемні питання, розкриття яких сприяє формуванню в учнів, науково-матеріалістичного світогляду. Валентина Петрівна вважає, що учні повинні вміти формулювати проблему, .і тому поступово підводить їх до цього шляхом постановки запитань, які сприяють створенню проблемної ситуації.

До кожного уроку Валентина Петрівна старанно готується, переглядає багато літератури. У її власній бібліотеці—майже всі новинки методичної, природничо-наукової літератури. Вона уважно слідкує за періодичною пресою. Так поступово нагромаджує додатковий матеріал, який використовує під час уроку. Завдяки цьому Валентина Петрівна уникає штампів, збуджує інтерес учнів до предмету.

Широко використовує Валентина Петрівна на уроках художню літературу. Крім цього вона знайомить учнів з найновішими досягненнями науки, сільського господарства, розповідає про відкриття радянських вчених.

Враховуючи індивідуальні особливості розвитку учнів, Валентина Петрівна особливу увару звертає на тих дітей, які сприймають навчальний матеріал повільніше, гірше навчаються. До кожного слабкішого учня прикріплений сильніший, який допомагає товаришу. Від того, як поставлена індивідуальна робота з учнями, вважає Валентина Петрівна, — залежить навчання, поглиблення і удосконалення пізнавального процес су. Тому не випадковим є те, що під час підготовки до уроку вчителька роздає теми для доповідей-повідомлень з додаткової літератури Доповідачі призначаються з числа не тільки сильних, а й середніх учнів.

У Новоселицькій СШ № 3 практикують чимало масових заходів. їх організовують члени гуртка «Юний атеїст», який очолює В. П. Риндюк.

В біологічному кабінеті багато саморобних наочних посібників, роздаткового матеріалу для проведення самостійних, лабораторних робіт і демонстрацій. Схеми, виготовлені гуртківцями, розповідають про будову органів кровообігу, травлення всіх класів хребетних тварин, таблиці показують еволюцію внутрішніх органів і центральної нервової системи (від класу риб і до класу самців). У членів біологічного гуртка вже виробилась органічна потреба використовувати одержані теоретичні дані на практиці.

Ім'я Валентини Петрівни Риндюк добре відоме широкому загону педагогів. Понад двадцять років віддала улюбленій справі. Вона відмінник народної освіти УРСР. Все це — свідчення заслуг педагога у справі навчання, і виховання молоді.

Т. КЕРУНЕЦЬ, завідуюча методичним кабінетом.
На знімку: В. П. РИНДЮК.
Фото Г. Ротаря.






01.09.84, "Радянська Буковина"

З ПОЧЕСНИМ ЗВАННЯМ!

Указом Президії Верховної Ради Української РСР за заслуги у розробці і впровадженні передових методів навчання і виховання учнівської молоді присвоєно почесне звання заслуженого вчителя Української РСР Риндюк Валентині Петрівні — вчительці Новоселицької середньої школи № 3 Чернівецької області.






01.01.85, "Ленінським шляхом"

Наші інтерв'ю

Валентина Петрівна РИНДЮК — вчителька біології Новоселицькоі СШ №:

— 1984 рік став пам'ятним не тільки для мене, а й для всіх вчителів нашої країни. На квітневому Пленумі ЦК КПРС була прийнята програма перебудови народної освіти, основна мета якої — піднести роботу шкіл на якісно новий рівень, зробити все для того, щоб учні одержували міцні і глибокі знання, комуністичну переконаність, щоб праця стала першочерговою необхідністю дітей, виховувати в них моральну чистоту і високу духовну культуру.

28 років я працюю вчителем в Новоселицькій СШ № 3. Мій труд високо оцінений саме в рік дії нової реформи школи. При проходженні атестації мені присвоєно звання «Учитель-методист», а 1 вересня в перший День знань за успіхи у вихованні підростаючого покоління я була нагороджена Грамотою Президії Верховної Ради УРСР.

Ця нагорода мене зобов'язує постійно підвищувати якість кожного уроку, всі свої знання передавати дітям, виховувати в них ідейну переконаність, бути патріотами і надійними захисниками рідної Вітчизни.

На це і спрямовую свої зусилля у повсякденній праці.






08.01.85

ОСНОВНА ФОРМА

Урок був і залишається основною формою навчального процесу. Тому вдосконалювати його, постійно шукати нові форми і методи поліпшення — важливе завдання кожного вчителя.

Предмет біологи включає у собі різноманітний матеріал для формування марксистсько-ленінського світогляду, науково-атеїстичного виховання, вміння правильно сприймати явища природи і суспільства. На уроці прагну повести розмову про моральне збагачення людини, про красу і велич праці, пов'язувати зміст уроку з життям всієї країни, нашого району.

Важливою складовою роботи кожного вчителя по реалізації вимог реформи є оптимізація педагогічного процесу. Це поняття включає у собі таку методику проведення уроку, такий комплекс основних методів навчання, які б дозволили отримати оптимальні результати при мінімальних затратах часу і зусиль вчителя та учнів. А для цього потрібно навчити дітей вибирати з усього вивченого головне, робити висновки у тісному взаємозв'язку і в комплексі всього засвоєного матеріалу, більше уваги приділяти практичним і лабораторним роботам, розвитку навиків, виражати думки у логічному ланцюжку, застосовувати знання на практиці. І, безперечно, не забувати про наочність, дидактичний матеріал, технічні засоби навчання. Однією з важливих умов підвищення ефективності уроку, розвитку пізнавальної діяльності учнів є вміння навчити їх самостійній роботі з підручником, додатковою літературою, довідниками.

Реформа загальноосвітньої і професійної школи вимагає сьогодні від кожного педагога не тільки залучення дітей до суспільно корисної праці, а і вдосконалення трудової культури кожного учня. Останнім часом у зв'язку з проблемою акселерації немало говорилося про деяке відставання соціальної зрілості окремих молодих людей від зрілості біологічної. Це проблема надзвичайно важлива. Один із шляхів її вирішення - саме участь шкільної молоді у суспільно значимій праці, бо тільки в праці на благо народу формується соціальна зрілість людини, тільки в праці народжується громадянин. На уроках біології, тісно пов'язаних з дослідництвом, роботою у підшефних колгоспах, в таборах праці та відпочинку, прагну зробити так, щоб праця ставала життєвою необхідністю, засобом виявлення особистості, активної позиції, яка відповідала б нормам комуністичної моралі.

В. РИНДЮК,
вчитель - методист Новоселицької середньої школи № 3.






26.12.85, "Ленінським шляхом"

Вісті із шкіл

Двадцять вісім років працює вчителем в Новоселицькій середній школі № 3 Валентина Петрівна Риндюк. Все своє життя, енергію і теплоту серця вона віддає дітям. Колеги по роботі, учні поважають її за натхненну творчу працю, одержимість в роботі з підростаючим поколінням.

В. П. Риндюк — вчитель-методист, відмінник народної освіжи. Як досвідчений педагог вчителька біології не залишає поза увагою самостійну практичну роботу учнів. Ось чому гурток юних натуралістів відвідують багато юнаків і дівчат.

На знімку: В. П. РИНДЮК з юними натуралістами Новоселицької СШ № 3,
Фото Б. Руса.






28.11.87

Присвячено ученому, досліднику, патріоту

Виповнилось 100 років з дня народження радянського академіка Миколи Івановича ВАВІЛОВА.

Новоселицька середня школа № 3 ретельно готувалася до цього дня. Пройшов тиждень, присвячений М. І. Вавілову. У рамках його— випуск газети, малюнки, наочні посібники, виставки матеріалів про знатного академіка. Були вікторини, кросворди, шаради. У день сторіччя школа проводить вечір «Великий сівач», звучатиме радіопередача «Вавілов — учений-патріот».

В усіх класах протягом тижня відбулись бесіди про М. І. Вавілова, біологічна олімпіада, організовувались екскурсії в Чернівецький ботанічний сад. на обласну сільськогосподарську дослідну станцію. Діти читали і обговорю вали книгу Д. Граніна «Зубр».

Для учнів четвертих— сьомих класів проводилися години цікавої ботаніки, зоології. вони мандрували в країну книг. Цікавим видався вечір «Природа і дивне».

М. І. Вавілов — гордість радянської науки. Все його життя — це подвиг служіння своєму народові, зразок кришталевої чистоти, мужності.

Микола Іванович часто повторював такі слова: «Я був би щасливим віддати себе повністю моїй Батьківщині». Він один з тих, навколо ім'я яких нащадки складають легенди.

Немає серед нас М. І. Вавілова — генетика, біолога, географа, мандрівника. Та живе його справа. Вона прославила країну, для розквіту якої він не шкодував ні своїх зусиль, ні життя. Але найбільша пам'ять про велику людину — в енергії сучасних дослідників, яким випала честь продовжувати його справу.

В. РИНДЮК,
учитель - методист.






01.09.88, "Ленінським шляхом"

Один день і все життя

Нинішній навчальний рік для учителя-методиста Новоселицької середньої школи № 3 Валентини Петрівни Риндюк — особливий. Від самого першого вересня. Тридцять один рік працює в цій школі, а ніяк не може не хвилюватись урочистістю цього дня, заливистим співом шкільного дзвінка, білопінним мереживом на шкільних формах своїх вихованців.

У неї не було сумнівів у виборі професії. Зовсім молодою переступила поріг школи і зразу захопилась роботою біолога. Той перший день визначив все її подальше життя.

Міська середня №3 — школа із поглибленим вивченням біології. Вихованці Валентини Петрівни біли учасниками і призерами, десяти республіканських олімпіад.

Вчитель — це завжди актор і чого б не трапилось у тебе в житті, залиш це за порогом школи, заходь у клас, як на сцену. У Валентини Петрівни і справді все урочисто-окрилене, піднесене над буденністю життя, коли вона заходить у клас: від вишуканого класичного костюма до виразної красивої мови, спокійних розкутих рухів. Хоч тільки вона знає, чого інколи це коштує їй — життя не встеляло її життєвий шлях квітами. Всього було.

Валентина Петрівна — двадцять п'ять років член КПРС. Не мислить себе без громадських доручень. Ось і нині вона — голова профкому, член партбюро школи, лектор. Вона також — керівник районного методичного об'єднання учителів біології і школи передового досвіду. На базі її рідної школи проходять обласні семінари. А в жовтні цього року тут буде проведено республіканський семінар біологів.

Вона завжди в колі вчителів — товаришів по роботі і гостей. Щиро хочеться, щоб на уроках комуніста, ветерана праці Валентини Петрівни Риндюк було більше вчителів. Особливо молодих. Іноді шукаємо досвід за тридев'ять земель, запрошуємо до себе сумнівних новаторів, а досвід виявляється поруч, варто пройти вулицею, відчинити двері класу – і побачиш Вчителя.

Г. КАРПЕНКО.
На знімку: перед кожним своїм уроком ретельно, вдумливо готується учитель-методист Валентина Петрівна РИНДЮК, бо треба, щоб кожне її слово западало душі учнів, давало їм знання.
Фото Г. Арбузова.






05.01.89, "Ленінським шляхом"

Поздоровили з високою відзнакою

У нашій школі добра слава йде про члена КПРС, вчительку біології Валентину Петрівну Риндюк. Чверть віку вона з гідністю несе високе звання комуніста, сумлінно виконує партійні доручення, бере активну участь у громадському житті, постійно підвищує свою професійну майстерність, застосовуючи передовий досвід.

По праці — честь і шана. Указом Президії Верховної Ради Української РСР за заслуги у розробці і впровадженні передових методів навчання і виховання учнівської молоді їй присвоєно почесне звання Заслуженого вчителя Української РСР. Посвідчення до цього почесного звання в урочистій обстановці В. П. Риндюк нещодавно вручив голова виконкому обласної Ради народних депутатів В. П. Ленчинський.

Товариші по роботі побажали члену КПРС Валентині Петрівні нових успіхів у нелегкій педагогічній діяльності.

Т. ХУБАНОВА, секретар партійної організації Новоселицької середньої школи № 3.






Світ природи великий, повен цікавого, неповторного і ще не повністю відкритий. Може, тому він вабить до себе всіх, хто здатен цінувати красу довколишнього і світу, розуміти його. Саме це привело ученицю 8-Б класу Новоселицької середньої школи №3 Марієтту Шабельман в шкільний гурток юннатів, де нині вона — в числі активістів.

Марієтта також відмінниця навчання, бере участь в багатьох заходах.

На знімку Марієтта ШАБЕЛЬМАН.
Фото Б. Руса.













Биологические олимпиады

Учащиеся Новоселицкой СШ №3 принимают участие во всех районных, областных и восьми республиканских олимпиадах юных биологов. Их ответы отличаются глубиной программного материала, знанием биологических достижений отечественных, советских и зарубежных ученых, обознанностью дополнительной литературой, знанием вопросов охраны окружающей природы, экологическим вопросом, вопросом гигиены, четким выполнением лабораторных, практических работ, демонстрацией опытов и экспериментов.

Почти все олимпийцы закончили или продолжают учебу в медицинских институтах, биологических факультетах, сельскохозяйственных институтах.

1. Хасанов Вячеслав - закончил Саратовскую медицинскую академию, а затем адьнтуру при Ленинградской медицинской академии имени Кирова.

2. Ткач Анжела, Мазуркевич Алла, Мельничук Лариса, Зис Марина, Трегубова Людмила, Серков Александр, Гуцул Олег, Раца Анатолий, Мозговая Галя, Бальбир Аленсандра, Чижевская Людмила, Панченко Валерий и многие другие закончили Черновицкий Мединститут.

3. Титова Евгения, Дарковская Люда, Зис Ира, - закончили Ленинградский мединститут.

4. Кольца Жана, Баклан Лида, Каменецкая Александра, Пацько Татьяна - закончили биологический Факультет Черновицкого Госуниверситета, а Пасько Люба, Панцирь Ира, Горичан Олег в данное время учатся на биофаке.

5. Калараш Валерий, Павлюк Лариса, Клепко Татьяна, Неруцак Людмила, Викторовская Елена, Мельник Юра являются студентами Черновицкого мединститута.

6. Глигор Геннадий учится в Каменец-Подольском сельхозинституте. Призерами республиканских олимпиад были Федоренкова Людмила, Мазуркевич Алла, Тригубова Людмила, Дарховская Люба, Топорчан Вячеслав, Брызгалина Светлана.

В данное время ребята готовятся к 9-й Республиканской олимпиаде юных биологов, которая состоится в г.Ужгороде.

25 марта 1986 г. Плачинта Олег – ученик 8-го класса, занял первое место на 9-й Республиканской олимпиаде юных биологов.

В 1988 г. Плачинта Олег занял 3-е место на 10-й Республиканской олимпиаде юных биологов.






З перемогою, Олег!

Ще будучи першокласником, Олег Плачинта записався в юннатівський гурток, що діє в Новоселицькій середній школі № 3. Нині він — учень восьмого. «Б» класу та занять в гуртку не пропускає. Цікавить його улюблений предмет і нині. Нерідко бачу його з творами Сеченова, Павлова, які дозволяють йому добре розбиратись у біологічній науці.

Тож не дивно, що саме Олег захищав честь області на 9-й республіканській олімпіаді по біології, що відбулася в Ужгороді. Юний біолог не підвів нас — виборов перше місце.

О. Плачинта — відмінник навчання, хороший товариш. А ще мріє стати лікарем. Його трудолюбивість, вміння працювати з науковою та науково-популярною літературою переконують в тому, що мети своєї він досягне.

Ю. ГРИГОРАШ,
член гуртка юннатів Новоселицької середньої школи

//

Использование материалов сайта возможно с разрешения Валентины Петровны Рындюк

Дизайн, программы: Э.Ципищук. © 2008 г.

Сайт сделан в рамках портала Новоселиччины